Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, implementează în calitate de partener un nou proiect, ”Peace with ICT”, finanțat prin Programul Erasmus+, in cadrul acțiuni cheie 2 „Parteneriate strategice pentru educația și formarea profesională”, contract nr. 2017-1-TR01-KA202-046654.

Proiectul este un consorțiu de unități de învățământ din:

Turcia:

  1. Van National Education Directorate din Turcia – coordonator de proiect;
  2. Yildirim Beyazit MTAL;
  3. Mehmet Erdemoğlu Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi;
  4. Yuzuncu Yil Universitesi.

Slovenia:

  1. Grm Novo mesto – center biotehnike in Turizma.

Italia:

  1. ISTITUTO FORMAZIONE OPERATORI AZIENDALI.

Romania:

  1. Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria

La nivelul  Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, proiectul a fost coordonat de prof. Eliza Marinela SOTIRESCU.

Proiectul promovează pratici deschise și inovatoare in era digitală, precum și îmbunătățirea accesului la formare și calificări pentru toți prin utilizarea mai eficientă a TIC de către profesori și elevi care va crește rezultatele intelectuale în domeniul educațional prin pregătirea de aplicații și site-uri de  VoGoP, scrierea de cărți și stabilirea unor analize statistice, acestea vor fi oferite în beneficiul profesorilor și studenților din întreaga Europă.

De asemenea susținerea inovării și a creativității, prin parteneriate și abordări inter- și trans disciplinare, precum și consolidarea rolului profesorului adaptat la noile tehnologii.

Proiectul îți propune creșterea performanțelor de învățare a TIC ale elevilor dezavantajați, folosirea TIC în procesul de învățare și accesul la utilizarea TIC și scăderea dezechilibrului rezultatelor învățării. Toți partenerii vor asigura îmbunătățirea calității educației prin promovarea transferului proiectului nostru către alte școli profesionale și organizațiile conexe prin activitățile lor de multiplicare care vor fi efectuate în țările lor.

Prin explorarea problemelor legate de utilizarea TIC în țările partenerilor noștri, abordările inovatoare vor fi oferite de o aplicație VoGoP durabilă. În acest stadiu, prin creșterea capacității organizațiilor, va fi promovată creșterea demnității lor în fața societății.

Oportunitățile profesorilor din școlile noastre care vor utiliza TIC pentru îmbunătățirea lor profesională continuă și vor fi sporite prin concentrarea pe dezvoltarea educației inovatoare prin utilizarea eficientă a TIC.

Prin urmare, este necesar să se utilizeze tehnologiile educaționale integrate în școală și clasă în mod coerent, eficient și productiv atât pentru profesori, cât și pentru studenți. În Turcia, a fost realizat un mare proiect revoluționar numit FATIH pentru a promova un mediu în care tehnologiile informaționale și tehnologiile educaționale sunt utilizate activ în sistemul nostru educațional. În cadrul proiectului, toate sălile de clasă au fost dotate cu tehnologie digitală și fiecare student are comprimate. În plus, internet wireless a fost disponibil în toate sălile de curs. Numărul total de panouri inteligente din provincia Van este de 5201. Numărul de cursuri care a fost deschis în cadrul proiectului FATIH este de 185. Numărul de profesori care au urmat cursurile este de 4300. Numărul de comprimate acordat profesorilor este de 1385, iar numărul comprimatelor acordate elevilor este de 9794.

Deși profesorul are rolul esențial în utilizarea activă a acestor tehnologii noi promovate, profesorii noștri sunt ezitnați, neliniștiți și îndoielnici în privința utilizării tehnologiei, iar acest lucru este comun în majoritatea țărilor din Europa. Aplicarea digitală a tehnicilor digitale de către elevi sperie în mod activ și eficient majoritatea profesorilor.

Europa urmărește un proces de îmbunătățire inteligent, durabil și favorabil incluziunii așa cum s-a afirmat în strategia Europa 2020. În acest scop general, obiectivele sunt:

  1. Creșterea muncii reciproce a produselor și serviciilor TIC.
  2. Promovarea investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării.
  3. Creșterea competențelor digitale și îmbunătățirea serviciilor online.
  4. Aplicarea TIC.
  5. Extinderea sistemului de învățământ pentru a răspunde nevoilor societății.

Prin proiect  vom promova împărtășirea experimentelor valoroase ale proiectelor, se va promova cooperarea transnațională, motivația, inovația, diversele perspective multiple și schimbul de experiență.

Obiective proiectului sunt:

  1. Creșterea competențelor sociale și digitale pentru a promova mai multe posibilități pentru angajare în viitor.
  2. Creșterea competențelor profesionale ale profesorilor și studenților prin învățarea utilizării eficiente și productive a TIC.
  3. Creșterea competențelor lingvistice ale participanților și promovarea diverselor culturi.
  4. Să-i învețe cum să coopereze și să-și asume responsabilități.
  5. Să se asigure că profesorii vor împărtăși experiențele cu colegii lor.

Prima întâlnire de proiect a avut loc la Van în Turcia în perioada 26.03.2018 – 30.03.2018 la care au participat 3 profesori din Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat”, întâlnire la care s-au discutat probleme de management și implementare al proiectului, distribuția sarcinilor și a bugetului pentru fiecare partener, prezentarea platformei VoGoP- Vocational Good Practices Platform, prezentarea studiului realizat in urma interpretării chestionarelor aplicate în liceele tehnice din județul Teleorman cu privire la utilizarea TIC în procesul de predare-învățare-evaluare și in cadrul tuturor liceelor partenere din proiect.

În perioada 02.07.2018-13.07.2018, un grup de profesori de la CNPMS, format din Mădălina Calota, Nedelcuță Aurelia și Sin Ion, au participat la o formare în domeniul folosirii instrumentelor IT la clasă, desfășurată în Reggio Emilia, Italia. Cursul face parte din proiectul “Peace with ICT”, realizat cu participanți din Turcia, Romania, Italia și Slovenia și este coordonat de formatori din Turcia. In Italia, cursurile au fost susținute de un prestigios institut, IFOA, cu centre in peste 20 din marile orașe ale Italiei. Formarea s-a centrat pe prezentarea noutăților relevante din domeniul informaticii și pe modul in care acestea pot fi folosite in predare într-un mod interactiv și eficient, pentru ca informația sa fie prezentata cat mai atractiv pentru elevi. De la noțiuni avansate de Excel și PowerPoint la clasa virtuala Google, de la tabla inteligenta la noțiuni de coding, Arduin și Raspeberry, profesorii au interacționat zilnic în laboratoare dotate cu calculatoare de ultimă generație, îndrumați de formatori de excepție, acumulând un bagaj de cunoștințe ce le vor fi cu siguranță de mare folos in a crea un mediu antrenant și interesant pentru elevi, indiferent de materia pe care o predau. Formarea a avut în plus beneficiul unui mediu de lucru internațional, iar pe lângă informația de specialitate participanții au aflat lucruri interesante despre sistemul de învățământ din tarile participante la proiect, despre metode care funcționează și îi motivează pe elevi. Iar șansa de a învăța aceste lucruri într-o țară atât de generoasa din punct de vedere cultural precum Italia a transformat aceasta formare într-o experiență de neuitat!

În perioada 05.10.2018 – 08.10.2018 s-a desfășurat cea de-a treia întâlnire transnațională din cadrul proiectului, care a avut loc la Novo Mesto in Slovenia, întâlnire la care Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat” a fost reprezentat de profesor Eliza SOTIRESCU, directorul adj. Mariana BUCIU și prof. Florentina TOMA. La această întâlnire pe agenda de lucru a fost prezentat bilanțul primului an de proiect, stadiul atingerii obiectivelor proiectului și produsele intelectuale realizate până în prezent : platforma VoGoP, Studiul analiza de nevoi cu privire la utilizarea TIC în procesul de predare-învățare-evaluare în liceele tehnice și vocaționale din școlile țărilor partenere. În cadrul acestei întâlniri s-a stabilit structura celui de-al treilea produs intelectual Book și E-book ce va fi structurat în  3 (trei) părți și va cuprinde exemple de bune practici, demersuri didactice realizate de profesori de discipline diferite care folosesc instrumente TIC moderne în eficientizarea procesului de predare-învățare-evaluare. Întâlnirea a avut ca scop și pregătirea raportului intermediar pentru fiecare partener din proiect și a fost stabilită întâlnirea din România ce va avea loc în luna iunie, 2019.

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Acord GDPR

Acord GDPR

Setările cookie-urilor de pe acest site sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Prin continuarea utilizării acestui site web sunteți de acord cu acestea.