Peace with ICT

Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, implementează în calitate de partener un nou proiect, ”Peace with ICT”, finanțat prin Programul Erasmus+, in cadrul actiuni cheie 2 „Parteneriate strategice pentru educația și formarea profesională”, contract nr. 2017-1-TR01-KA202-046654.

Proiectul este un consorțiu de unități de învățământ din:

Turcia

  • Van National Education Directorate din Turcia – coordonator de proiect;
  • Yildirim Beyazit MTAL;
  • Mehmet Erdemoğlu Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi;
  • Yuzuncu Yil Universitesi,

Slovenia

  • Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma

Italia

  • ISTITUTO FORMAZIONE OPERATORI AZIENDALI

 Romania  

  • Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria

La nivelul  Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, proiectul este coordonat de prof. Eliza Marinela SOTIRESCU.

Proiectul promovează pratici deschise și inovatoare in era digitală, precum și îmbunătățirea accesului la formare și calificări pentru toți prin utilizarea mai eficientă a TIC de către profesori și elevi care va crește rezultatele intelectuale în domeniul educațional prin pregătirea de aplicații și site-uri de  VoGoP, scrierea de cărți și stabilirea unor analize statistice, acestea vor fi oferite în beneficiul profesorilor și studenților din întreaga Europă.

Deasemenea susținerea inovării și a creativității, prin parteneriate și abordări inter- și transdisciplinare, precum și consolidarea rolului profesorului adaptat la noile tehnologii.

Proiectul îți propune creșterea performanțelor de învățare a TIC ale elevilor dezavantajați, folosirea TIC în procesul de învățare și accesul la utilizarea TIC și scăderea dezechilibrului rezultatelor învățării. Toți partenerii vor asigura îmbunătățirea calității educației prin promovarea transferului proiectului nostru către alte școli profesionale și organizațiile conexe prin activitățile lor de multiplicare care vor fi efectuate în țările lor.

Prin explorarea problemelor legate de utilizarea TIC în țările partenerilor noștri, abordările inovatoare vor fi oferite de o aplicație VoGoP durabilă. În acest stadiu, prin creșterea capacității organizațiilor, va fi promovată creșterea demnității lor în fața societății.

Oportunitățile profesorilor din școlile noastre care vor utiliza TIC pentru îmbunătățirea lor profesională continuă și vor fi sporite prin concentrarea pe dezvoltarea educației inovatoare prin utilizarea eficientă a TIC.

Prin urmare, este necesar să se utilizeze tehnologiile educaționale integrate în școală și clasă în mod coerent, eficient și productiv atât pentru profesori, cât și pentru studenți. În Turcia, a fost realizat un mare proiect revoluționar numit FATIH pentru a promova un mediu în care tehnologiile informaționale și tehnologiile educaționale sunt utilizate activ în sistemul nostru educațional. În cadrul proiectului, toate sălile de clasă au fost dotate cu tehnologie digitală și fiecare student are comprimate. În plus, internet wireless a fost disponibil în toate sălile de curs. Numărul total de panouri inteligente din provincia Van este de 5201. Numărul de cursuri care a fost deschis în cadrul proiectului FATIH este de 185. Numărul de profesori care au urmat cursurile este de 4300. Numărul de comprimate acordat profesorilor este de 1385, iar numărul comprimatelor acordate elevilor este de 9794.

Deși profesorul are rolul esențial în utilizarea activă a acestor tehnologii noi promovate, profesorii noștri sunt ezitnați, neliniștiți și îndoielnici în privința utilizării tehnologiei, iar acest lucru este comun în majoritatea țărilor din Europa. Aplicarea digitală a tehnicilor digitale de către elevi sperie în mod activ și eficient majoritatea profesorilor.

Europa urmărește un proces de îmbunătățire inteligent, durabil și favorabil incluziunii așa cum s-a afirmat în strategia Europa 2020. În acest scop general, obiectivele sunt:

– Creșterea muncii reciproce a produselor și serviciilor TIC.

– Promovarea investițiilor în domeniul cercetării și dezvoltării.

– Creșterea competențelor digitale și îmbunătățirea serviciilor online.

– Aplicarea TIC.

– Extinderea sistemului de învățământ pentru a răspunde nevoilor societății.

Prin proiect  vom promova împărtășirea experimentelor valoroase ale proiectelor, se va promova cooperarea transnațională, motivația, inovația, diversele perspective multiple și schimbul de experiență.

Obiective proiectului sunt:

  1. Creșterea competențelor sociale și digitale pentru a promova mai multe posibilități pentru angajare în viitor.
  2. Creșterea competențelor profesionale ale profesorilor și studenților prin învățarea utilizării eficiente și productive a TIC
  3. Creșterea competențelor lingvistice ale participanților și promovarea diverselor culturi.
  4. Să-i învețe cum să coopereze și să-și asume responsabilități.
  5. Să se asigure că profesorii vor împărtăși experiențele cu colegii lor.

Prima întălnire de proiect a avut loc la Van în Turcia la care au partcipat 3 profesori din Colegiul Naționala Pedagogic ”Mircea Scarlat”, întâlnire la care s-au discutat probeleme de management si implementare al proeictului, distributia sarcinilor și a bugetului pentru fiecare partener, prezentarea platformei VoGoP- Vocational Good Practices Platform, prezentarea studiului realizat in urma interpretarii chestionarelor aplicate în liceele tehnice din județul Teleorman cu privire la utilizarea TIC în procesul de predare-învățare-evaluare și in cadrul tuturor liceelor partenere din proiect.

In perioada 2-13 iulie, un grup de profesori de la CNPMS, format din Madalina Calota, Nedelcuta Aurelia si Sin Ion, a participat la o formare in domeniul folosirii instrumentelor IT la clasa, desfasurata in Reggio Emilia, Italia. Cursul face parte din proiectul “Peace with ICT”, realizat cu participanti din Turcia, Romania, Italia si Slovenia si este coordonat de formatori din Turcia. In Italia, cursurile au fost sustinute de un prestigios institut, IFOA, cu centre in peste 20 din marile orase ale Italiei. Formarea s-a centrat pe prezentarea noutatilor relevante din domeniul informaticii si pe modul in care acestea pot fi folosite in predare intr-un mod interactiv si eficient, pentru ca informatia sa fie prezentata cat mai atractiv pentru elevi. De la notiuni avansate de Excell si Powerpoint la clasa virtuala Google, de la tabla inteligenta la notiuni de coding, Arduin si Raspeberry, profesorii au interactionat zilnic in laboratoare dotate cu calculatoare de ultima generatie, indrumati de formatori de exceptie, acumuland un bagaj de cunostinte ce le vor fi cu siguranta de mare folos in a crea un mediu antrenant si interesant pentru elevi, indiferent de materia pe care o predau.

Formarea a avut in plus beneficiul unui mediu de lucru international, iar pe langa informatia de specialitate participantii au aflat lucruri interesante despre sistemul de invatamant din tarile participante la proiect, despre metode care functioneaza si ii motiveaza pe elevi.

Iar sansa de a invata aceste lucruri intr-o tara atat de generoasa din punct de vedere cultural precum Italia a transformat aceasta formare intr-o experienta de neuitat!

In perioada 05.10.-2018-08.10.2018 s-a desfășurat cea de-a treia întâlnire transnațională din cadrul proiectului, care a avut loc la Novo Mesto in Slovenia, întâlnire la care Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat” a fost reprezentat de profesor Eliza SOTIRESCU, directorul adj. Mariana BUCIU și prof. Florentina TOMA.

La această întâlnire pe agenda de lucru a fost prezentat bilanțul primului an de proiect, stadiul atingerii obiectivelor proiectului și produsele intelectuale realizate până în prezent : platforma VoGoP, Studiul analiza de nevoi cu privire la utilizarea TIC în procesul de predare-învățare-evaluare în liceele tehnice și vocaționale din școlile țărilor partenere. În cadrul acestei întâlniri s-a stabilit structura celui de-al treilea produs intelectual Book și E-book ce va fi structurat în  3 (trei) părți și va cuprinde exemple de bune practici, demersuri didactice realizate de profesori de discipline diferite care folosesc instrumenete TIC moderne în eficientizarea procesului de predare-învațare-evaluare. Întâlnirea a avut ca scop și pregatirea raportului intermediar penrtu fiecare partener din proiect și a fost stabilită întâlnirea din România ce va avea loc în luna iunie, 2019.