RETROSTEM

Contract nr. 2018-1-UK01-KA201-048152

Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, implementează în calitate de partener un nou proiect – ” Using retro gaming consoles to revive hands on play and promote STEM – RETROSTEM”, finanțat prin Programul Erasmus+, in cadrul  KA2 „Parteneriate strategice pentru educația școlară”, contract nr. 2018-1-UK01-KA201-048152

Proiectul RETROSTEM sebazează pe un consorțiu puternic format din 6 parteneri din 6 țări diferite.

  • Civic Computing Limited, UK – coordonator de proiect;
  • Politechnika Łódzka, Polonia;
  • Ellinogermaniki Agogi S.A., Pallini, Grecia;
  • Ccs Digital Education, Irlanda, Dublin;
  • Private Institute Emphasys Centre, Cipru, Nicosia;
  • Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria

Proiectul vizeazăoptimizarea utilizării rezultatelor, a produselor inovatoare, a proceselor și aschimbului de bune practici în domeniul educației școlare, pentru a îmbunătățicalitatea educației și pentru a sprijini dezvoltarea de conținut, servicii,pedagogii și practici inovatoare bazate pe TIC pentru învățarea pe totparcursul vieții, deoarece programul de formare / abordare poate fi utilizat șide adulți, în special de părinți.

Proiectul RETROSTEM va dezvolta un nou curriculum, sprijinit de o consolă pe bază de  Raspberry  Pi și kituri electronice DIY, pentru a îmbunătăți eficiența și competența cadrelor didactice la subiecții cu livrare care se extinde singur cu cunoștințele prezente (de exemplu, programare) și de a spori înțelegerea lor cu privire la modul de a se angaja în mod eficient copiilor la procesul de învățare prin joc educațional hands-on. Curriculum-ul va fi susținut de console (design retro, bazat pe populara Raspberry Pi) ,  profesorii vor învăța cum să construiască și să configureze și kiturile electronice DIY care vor interacționa cu consola pentru consolidarea înțelegerii copiilor cu privire la conceptele de programare (pentru bucle exemplu) și subiecte STEM (de exemplu, efectul Doppler). Consolele vor fi bazate pe Raspberry Pi și vor rula cu ajutorul  Minecraft Pi, pentru ca profesorii să creeze jocuri educaționale cu copiii și să învețe cum să programeze și să-și îmbunătățească abilitățile STEM prin jocul hands-on cu kiturile electronice care interacționează cu consola.

Abordarea RETROSTEM este un mod eficient, fascinant și motivarea de a introduce copiii la codificare în timp ce integrează toate domeniile STEM: mecanice, electrice, inginerie, informatică, tehnologie, matematică și știință și promovează alte competențe de inserție profesională necesare, cum ar fi rezolvarea problemelor, lucrul în grup , leadership, creativitate și inițiativă.

RETROSTEM va dezvolta un conținut practic care să-i sprijine livrarea prin hardware (consolă), echipamente (kituri), software (Minecraft Pi) și instrumente (Learning Motivation Environment) care, împreună, cuprind o metodă inovatoare de promovare a codării și a instruirii STEM. Programul dezvoltat va fi aplicat copiilor în cadrul atelierelor bine structurate, care vor include sesiuni de activități diferite. Acest program de învățare vizează îmbunătățirea calității cadrelor didactice. Prin aceste activități, copiii vor dezvolta anumite abilități care îi vor ajuta și îi vor afecta pozitiv în viitoarea ocupare a forței de muncă și viața socială ca cetățeni digitali.

Toate rezultatele vor fi sub formă de Resurse Educaționale Deschise, iar utilizarea lor va fi susținută de o comunitate online (Academia RETROSTEM) prin intermediul infrastructurii dedicate. Proiectul promovează tehnologia ca motor al îmbunătățirilor în E & T, dar fără a crește timpul ecranului, prin joc educațional hands-on, care este mai sănătos pentru copii.

Proiectul va implica profesori de la început, oferindu-le posibilitatea de a construi consolele pe care le vor folosi în sala de clasă. Un ghid complet îi va ajuta să construiască și să configureze consolele în timp ce planurile de învățământ și planurile de unități le vor îndruma spre utilizarea consolelor din sala de clasă. Consola retro care va fi utilizată pentru co-crearea cu copii a jocurilor Minecraft Pi și controlul gadget-urilor electronice legate de subiecte STEM promovează predarea inovatoare prin jocul hands-on în mai multe discipline școlare. Abilitățile care trebuie dobândite de profesori includ programarea și electronica și, prin urmare, contribuie la dezvoltarea lor profesională într-o societate digitală tot mai digitală a IoT și a industriei 4.0. Abordarea pedagogică prin jocul consola retro, jocurile și componentele electronice îi va ajuta pe profesori să ajungă mai eficient copiii cu dificultăți de învățare și dezavantajați și, eventual, să abordeze părăsirea timpurie a școlii printr-un angajament mai incluziv al copiilor.

În perioada 29.10.2018 – 01.11.2018 a avut loc la Edinburgh, Scoția, prima întâlnire la care a participat prof. Eliza SOTIRESCU, în calitate de coordonator de proiect și în cadrul căreia s-au discutat problemele de management si de implementare al proiectului, distributia sarcinilor și a bugetului pentru fiecare partener, prezentarea produselor intelectuale ce urmează să fie realizate, planificarea mobilităților în cadrul proiectului.